FAQ Werknemers

English FAQ

Ik heb een opdracht aangenomen, maar kan toch niet werken. Wat te doen?

Gesolliciteerd en vervolgens geaccepteerd door de opdrachtgever? Dan heb je een werkafspraak! Deze afspraak kun je niet meer afzeggen.

Enkel met een gegronde reden (check de gebruiksvoorwaarden Artikel 12) kun je je afmelden. Bel de opdrachtgever en mail naar support@shiftly.nl met daarin jouw voor- en achternaam, de naam van de opdrachtgever, de datum en tijden van de shift en de reden waarom je niet kunt werken. Wij nemen hierna contact met je op.

We werken hard aan een mogelijkheid om via de app met andere Shifters te ruilen, wij verwachten deze functie binnenkort. Tot die tijd hebben we een groepsapp van Shiftly om met andere Shifters in contact te komen. Indien je hier nog niet in staat kun je een mail sturen naar support@shiftly.nl of een Whatsapp-bericht naar +31 85 536 6333.

Ruilen kan altijd alleen met toestemming van de opdrachtgever.

Ik ben ziek en kan niet werken. Wat nu?

Bel direct de opdrachtgever en mail Shiftly!

Wat vervelend ☹ ten eerste: beterschap!

Zorg wel dat je de opdrachtgever niet in problemen brengt en voor 09:30 (of minimaal een uur van tevoren indien de shift vroeger begint) de opdrachtgever belt. Laat ons ook even weten dat je ziek bent en stuur ons een email naar support@shiftly.nl.

De opdrachtgever neemt niet op. Wat nu?

Probeer een aantal keren te bellen, als de opdrachtgever niet op neemt dien je ook te zoeken naar het algemene nummer van het bedrijf waar je ingepland staat. Lukt dit allemaal echt niet?  Laat ons dit weten door te mailen naar support@shiflty.nl.

Wanneer krijg ik uitbetaald?

Je wordt altijd binnen 14 dagen uitbetaald.

Zorg er alleen wel voor dat je je urenbriefjes hebt ingevuld in de app. Pas wanneer deze door jou zijn ingevoerd en door opdrachtgever zijn goedgekeurd gaan wij over tot uitbetaling.

Een opdrachtgever heeft mij benaderd om buiten Shiftly om voor hen te komen werken. Kan dit?

Dat gaat helaas niet zomaar.

Super tof dat de opdrachtgever blijkbaar zo tevreden met je is! Helaas kun je dit aanbod niet zomaar accepteren. Stuur even een mail naar support@shiftly.nl of bel naar +31855366333, dan bespreken we de situatie.

Ik heb al een baantje, kan ik dan ook bij Shiftly werken?

Uiteraard!

Bij Shiftly werk je op basis van een 0-uren contract. Hierdoor zit je nergens aan vast en kun je dit dus makkelijk combineren met je huidige baan. Let er alleen wel even op of je je loonheffing wel of niet aan zet (tip: doe dit bij de baan waar je het meest verdient).

Mijn ontvangen loon is iets lager dan getoond. Hoe kan dat?

Dat is niet zo! Het lijkt alleen zo door verplichte reserveringen.

Je wordt standaard €2 a €3 boven het minimum uurloon betaald. Ben jij 18 jaar of jonger? Dan krijg je €3 boven het minimum. Ben je ouder? Dan krijg je €2 boven het minimum. Daarnaast wordt je vakantiegeld grotendeels gelijk uitbetaald. Echter, wij zijn wettelijk verplicht om een gedeelte van je vakantiegeld in te houden. Uiteraard reserveren we dit voor je en wordt dit elk jaar eind mei uitbetaald. Hierdoor is het bedrag dat je tweewekelijks op je rekening ontvangt iets lager dan getoond, maar niet getreurd: in mei kun je een lekkere bonus verwachten.

Wat is loonheffingskorting?

Wanneer je loonheffingskorting toepast wordt er minder belasting op je salaris ingehouden. Echter, je mag dit maar bij 1 werkgever aanzetten. Werk je alleen voor Shiftly? Zet hem dan aan. Heb je ook nog een andere baan? Pas hem dan toe op de baan waar je het meest verdient. Wil je loonheffingskorting voor Shiftly uitzetten? Dan betaal je rond 35% belasting over jouw Shiftly-inkomsten. Dit krijg je vaak terug als je jou jaarlijkse belastingaangiften doet.

Ik wil mijn loonheffing aanpassen. Hoe doe ik dit?

Stuur een email naar support@shiftly.nl, wij zullen je dan een loonheffingsformulier sturen.

Let op: wijzigingen gaan in per kwartaal, dit betekent dat de ingang hiervan geschiedt op 1 Januari, 1 April, 1 Juli of 1 Oktober.

Wat is E-uur?

E-uur faciliteert de processen van het inschrijven, contract tekenen en uren verwerken. Je kunt hier je contract terugvinden.

Wat is Pay-rules?

Pay-rules is jouw juridische werkgever. Zij verzorgen de betaling van jouw loon en sturen jou je loonstroken per mail.

Ik wil stoppen met voor Shiftly werken. Hoe schrijf ik me uit?

Wat jammer! ☹ Je kunt je Shiftly-account natuurlijk ook aanhouden naast je nieuwe baan! Wil je dit niet? Dan danken we je voor je inzet en wensen we je veel succes in je verdere carrière!

Stuur mail naar support@shiftly.nl met je naam, geboortedatum en reden van vertrek. Geef ook even aan per wanneer je uitgeschreven wilt worden!

Heb je toch nog vragen? Stuur gerust een mail naar support@shiftly.nl